joi, 18 aprilie 2013

despre cum să nu strivești corola de minuni a lumii



de-aș fi  supererou
la prima oră a zilei aş fi egoist
în timp ce aș cutreiera pe sub cearșaf salvând lumi
fie şi pe cele imaginare ale oamenilor bolnavi
aș putea în acelaşi timp să mă duc cu puterea gândului să cumpăr pâine
și o stică cu suc (nu bere cine ştie când poţi întâlni un poliţist de la circulaţie în timp ce zbori)
m-aș materializa fără să declanșez clopoțelul de la ușă în magazinul din colț
când vânzătoarea și-ar verifica telefonul aș lua restul de bancnote 
lăsând monedele să se învârtă pe tejghea în farfuria cu marca unui pachet de ţigări
și m-aș întoarce la felia mea cu unt
pe care nu am părăsit-o nicio clipă


apoi
o să vizitez bătrânii
bătrânii din care am ieşit ca dintr-o maşinărie ce şlefuieşte continuu
bătrânii cărora le este dor de mine
şi de tine
în timp ce mănâncă prăjitură după prăjitură
cu zgomotul specific de linguriţă lovind farfurioara
îi voi găsi într-o cameră luminată de o amiază permanentă
ascultând la dona e mobile  la un pick-up vechi
același care-mi șoptea povești cand eram copil pe undeva între carne și amintiri
o să le aud oasele trosnind când se vor ridica să mă îmbrățișeze
mă vor speria iar cu înălțimea lor kamikaze
cu stelele ce le vor trece prin orbite
cât oi fi eu de supererou
o să-mi intre încet o lacrimă în despicătura bărbiei ca un tren în gară
în timp ce perdelele se vor mișca ușor și eu nu voi mai fi acolo
ei mă vor întreba ce am mai făcut și eu le voi răspunde

apoi
o să mă prezint în fața fiecărui cerșetor în aceeași zi
la aceeași oră
le voi da o sumă de bani
o sumă de zâmbete
o sumă de cuvinte
pentru ei suma va fi mare
pentru mine suma va fi  mică
și când vor vorbi unul cu celălalt or să mă descrie identic prin limbajul lor sărăcăcios
şi o să le prelungesc astfel credința în moș crăciun
și în aer
ajutorul va fi zilnic deci permanent pentru că
supereroii sunt nemuritori
credinţa în pasul drept ce vine după cel stâng o să dospească
timpul se va opri puțin în loc
(mereu se întâmplă aşa în astfel de momente)
suficient cât să vadă soarele în forma unui cap de leu
și din buze să le iasă din nou aburi
ca în copilărie

apoi
o să mă strecor în fiecare armată care se află în război
le voi băga mâna în gloanțe până la cot întorcânu-le pe dos
și transformându-le în flori
o să apăs pe pieptul fiecărui soldat cu pozele iubitelor din buzunare
iar pe conducătorii de armate o să îi pun în locul victimelor
ca pe nişte pioni înconjuraţi de ture cai şi nebuni
pentru o bucată bună de timp ce se va traduce în realitate
doar într-o secundă
le vor urla oasele ca o sală de maternitate
vor dori să bage unghiile în aer şi să-l decojească
o să lovesc cu pumnul în pământ și toate tancurile se vor sparge ca niște valuri
toate submarinele se vor transforma în balene
voi urla mut și toate avioanele vor forma un imens zmeu de hârtie


apoi
m-aş duce în păduri şi aş prinde în braţe
ca pe iubite
copacii ce sunt doborâţi şi cad neauziţi nici măcar de dumnezeu
i-aş pune înapoi unde le este locul fără să simtă 
iar pe cei cu topoarele în mâini
i-aş transforma în insecte care se vor adăposti în trunchiuri
şi îşi vor găsi hrana pe frunze
unde se vor şi împreuna

apoi
mi-aș vizita iubita 
parafrazându-l pe naum
aceeași iubită doar carnea se tot schimbă
iubită ce stă peste munți de betoane de geamuri de uși de distanțe
i-aș intra în cameră ca o ață-n ac
aș ridica-o din pat valsând palmele deasupra sânilor acoperiți de un cearșaf boțit până la sânge
fără să o ating nici măcar cu umbra aș duce-o la baie
aș spăla-o pe față cu mâinile ei
rememorând toate săruturile
din viața asta
din viața cealaltă
și din viitor
am face dragoste ca niște nenăscuți
se va trezi de-a binelea făcând duș fără să știe cum a ajuns în cadă
dar vă zic asta nu mă va face mincinos

0 buşeli:

Trimiteți un comentariu

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!