Dacă este ceva care contează acum, în aceste cuvinte
groaznice prin care trecem, este
Pauza tipografică care se întinde între titlu și primul
vers, având greutatea unei iubite supărate,
Fiind o pauză necesară, o liniște care depășește cu foarte mult
granițele emoțiilor unui tânăr
Gata să înceapă să își intre într-un rol care va deveni, cu
timpul, rutină în iubirea-i.
Și ce mai contează după aceea, în corpul poeziei care, iacă,
se târăște, este încăpățânarea
De a scrie în strofe a câte patru versuri pentru a da, intenționat,
falsa impresie la prima
Vedere a cititorului că această poezie este scrisă în vers
clasic, mai mult, că este un sonet
În care se vorbește redundant, deci liniștitor, despre
iubire și nu numai despre iubire.
(Aici cititorul face o lungă speculație legată de titlu și
așa mai departe). În continuare
este de urmărit greutatea scriitorului (să nu-I zicem poet
până nu cântă iar cocoșul)
de a menține vie atenția cititorului, fie el unul avizat,
în acest timp fragil al poeziei de față;
este greutatea de a-l face să priceapă că se desface în
fața lui actul scrierii resort cu resort.
Orice cuvânt desfăcut aici, mânjit cu un anumit tip de vaselină pentru a funcționa
mecanismul
Întregului, este o armă în
sine;
și iată cum datorită punctului în care s-a ajuns toată
poezia devine
banală, redundantă (s-a mai folosit acest cuvânt aici),
falsă deloc liniștitoare și nu doar cea de față.
Scrie cum vrei tu, numai scrie! Stiu ca poti! :D
RăspundețiȘtergere