sâmbătă, 13 octombrie 2012

cui îi e frică de cifre?

Zilele trecute mă întrebam, oare nu există niște melodii care să nu vorbească despre iubire, despărțire, reîmpăcare sau despre viața interpretului? Am căutat așa din ce știam eu (nefiind un meloman înrăit) și nu prea am găsit. Asta până am dat de un album clasic (am spus că nu sunt meloman) al formației Aphrodita'S Child, intitulat 666 apărut în 1972. Poate pentru că din formație făcea parte Vangelis Papathanassiou (keyboards) a făcut ca albumul să fie atât de deosebit. Sau poate că din formație mai făcea parte  Demis Roussos (bass guitar and vocals) a făcut ca vocalul să sune atât de deosebit. Formația, mai bine cunoscută și atunci și acum pentru super hitul It's five o clock  (de la această melodie ascultată pe face am ajuns să aflu de album) a cunoscut o drastică schimbare de stil prin acest album (Demis Roussos acuza faptul că nu există romanță, și că nu vor avea succes).
Versurile sunt versete din Biblie (mai precis din Apcoalipsa), iar muzica un rock progresiv, în care însă nu ai cum să nu simți stilul lui Vangelis care deja se contura. Acest album a fost și ultimul al formației, drumurile celor doi despărțindu-se cu mult înainte ca albumul să apară efectiv pe piață, cei doi mergând pe drumurile bine cunoscute.
Este un album tematic, ca o piesă de teatru, unde melodiile pot fi ascultate și separat dar au alt efect dacă sunt ascultate în ordinea lor de pe album. Melodii precum The four horsmen, the marching beast, nu au cum să nu îți rămână pe buze.
Pentru mine a fost o încântare descoperirea acestui album (primul lucru care mi-a venit în cap ascultându-l a fost că ceva asemănător ca structură, nu ca tematică, au făcut cei de la Vama Veche în albumul Am să mă întorc bărbat (parcă așa se numește). Îndrăznesc să recomand iubitorilor de muzică bună deși știu că ei deja îl cunosc și probabil citesc aceste rânduri zâmbind la acest articol spunând, UITE-L ȘI PE PROSTUL  ĂSTA!.

8 buşeli:

  1. :) există muzică ce nu vorbeşte despre iubire, desigur că există. dar cum totul în jur este iubire în nemărginire... suntem cu toţii copii ai afroditei! chiar şi atunci când sunetul ori cuvântu spun altceva în alt fel.

    RăspundețiȘtergere
  2. dap. touche! sunt eu mai refractar in perioada asta:) ca un om in varsta.:)
    am si eu o intrebare: tot primesc comentarii de la un anonim care imi scrie in engleza ca ii place foarte mult siteul meu (sic!) el fiind din germania. nu e roman, nu stie o boaba romaneste. ce e cu astfel de oameni? virusi, ceva? ma invita pe pagina lui dar desigur ca nu m-am dus. cica m-a adaugat acolo in lista :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spam it! sunt mulţi şi cu mintea odihnită....nu lua seama.
      om în vârstă? :))))) aşteaptă să ne întâlnim pentru replică live!
      of, am uitat un "l" în comentariul de mai sus! mâţ repezit ce mi-s!

      http://www.youtube.com/watch?v=smiFk6KHr_8&feature=endscreen&NR=1

      Ștergere
    2. da, da. asa ma gandeam si eu.
      frumoasa melodia, frumoasa tare.

      Ștergere
    3. poţi să o scrii? să redai ce simţi? :D poţi să scrii apele adânci stârnite de sunet?

      Ștergere
    4. asta-i provocare. pana diseara o sa o onorez.:)

      Ștergere
    5. danke... o să ai replica mea şi sper să accepţi o postare din toamna trecută! :D

      Ștergere
  3. Eu am google chrome şi mi-am adăugat o extensie pentru traduceri. Pot citi bloguri şi-n limba chineză! Aşa că... ;) Poate chiar îi place omului!

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!