sâmbătă, 28 noiembrie 2009

singur în mine

nu ştiam că îmi este frică de moarte până când am urcat în autobuzul acela mirosea a drum lung
ici-colo pe scaune stăteau nişte paltoane de parcă toţi oamenii ar fi plecat să îşi cumpere ţigări
când te-am văzut ceva mai în faţă am început să vin spre tine ca o râmă
eram cu totul o inimă mare bătând lăsând în urmă o dâră de sânge
groasă cât două degete de dumnezeu
ajuns în spatele tău te-am atins pe umăr te-ai întors încet o dată şi încă o dată
şi încă o dată ca într-un slow motion infinit atunci mi-am dat seama că de fapt murisem
din cine ştie ce motiv banda moebius a neuronilor mei se agăţase de amintirea aceea
curând simţeam că avea să cadă noaptea ca un bloc de ciment din ciocul unei macarale
*
am coborât din autobuz te vedeam de afară cum încă mai întorceai capul în gol
m-am împiedicat de un mort era să cad cu nasul în asfalt mortul plângea
m-am oprit lângă el mă simţeam ca un copil la un geam admirând o ninsoare
i-am zis de ce plângi nu te mai doare nimic probabil ţi s-a pus deja atropină în creier
nu mai ştii nimic de ce plângi
m-am apucat să îl scutur şi tot pământul se scutura odată cu el
i-am întins umbra pe tot corpul cu mâna mea transformată în cuţit i-am pus o pisică pe piept
i-am zis pune aici ce ai tu mai bun este o cutie de calitate dar mortul plângea în continuare
*
tu luasei locul aortei mele părinţii mei îmi deveniseră mâini
piciorul drept era o amintire dragă mie pe care o simţeam doar aşa ca pe o febră ca pe o amorţeală
piciorul stâng era sigur înmormântarea bunicii curgeau lacrimi din genunchi
gâtul era primul câine pe care l-am mângâiat buzele erau ale unui mare filosof pe care l-am iubit
urechile erau lungi cum le văzusem la o statuie de-a lui buddha
aveam ochii din prima mea zi de şcoală ghiozdanul era plin cu toate caietele cărţile
pachetele cu mâncare pe care le-am cărat în toţi acei ani
se respira lîngă mine se sforăia se mişca ceva lângă mine
mă uitam în dreapta dar nu îl vedeam pe tata cum dormea lângă mine
*
aveam poftă de scris
îmi venise aşa ca o avalanşă dădeam de pixuri peste tot dar când le atingeam
se făceau ba păsări ba şerveţele ba se rostogoleau în gurile de canal
sau nu se putea scrie cu ele erau învelite în tifon le pierdeam dispăreau pur şi simplu
mi-am zis că voi ţine minte versurile cum te ţineam pe tine cum ţineam minte că după fiecare sărut
ne rămânea câte un don quijote în gură că ne zumzăiau ochii ca nişte frigidere
cum adormeam deseori pe prispa trupurilor
aveam inimi şi pe partea dreaptă uitam să rupem foaia din calendar cu miile de ani
erau şi zile când în casă dădeam peste întuneric
îl salutam ne strecuram pe lângă el îl sfârtecam cu un bec de 75
umbrele noastre aveau o viaţă separată când noi mâncam ele se sărutau când făceam dragoste
se uitau la noi când dormeam făceau ce făceam noi în vise când tăceam ele vorbeau
vorbeau tare de se crăpau pereţii după cum am văzut în hol într-o bună zi
crăpăturile acelea de am zis că semănau leit cu liniile tale din palmă
pofta de scris scheuna în mine zgâria pe dinăuntru iar amintirile se făceau ghemotoace
*
totul în jur a început să se transforme în îngeri apăreau îngeri cu gâturi lungi ca ale unor sticle de vin
câte patru cinci îngeri crescuţi pe un singur trup
un îngerul cu cheile înşirate la gât ca dinţii lui rahan avea un bec înşurubat în ceafă
/de aici lumină în care respiră ca un cosmonaut/ am spus mi-ar fi plăcut
să îi văd un peştişor ieşindu-i din nas sau înconjurându-i gâtul
m-am aşezat cu toate durerile la o masă rotundă am mâncat şi prescuri am băut din pahare fără picior
din când în când eram singuri doar noi doi eu şi cu tine atunci totul devenea alb negru
te priveam cu dragoste cu multă dragoste până ce ai început să arzi ca o peliculă de film
părea că râzi demonic că te strâmbi că urli dar a venit mirosul pe cai mari mirosul de ars
dispăruse tot rămânând eu şi moartea cum spuneam îmi este frică de ea sunt aici
cine ştie dacă şi trupul din când în când întunericul este biciuit de o venă de lumină care se ramifică
nu ştiu când întorc capul sau când stau în picioare dacă merg nu simt pielea degetele
din râme ţipă nişte regi îmi este frică şi nu ştiu dacă frica mea nu este ţipăt pentru ceilalţi

27 buşeli:

  1. Ooo, da, am citit pe nerasuflate! Interesanta descrierea pe care ti-o faci cand fiecare organ/ membru de-al tau devine ceva/ cineva.

    Dincolo de toate, ma intreb de ce atata singuratate? De ce amintirile devin ghemotoace? De ce esti trist... sau poate doar mi se pare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexander...

    "din râme ţipă nişte regi îmi este frică şi nu ştiu dacă frica mea nu este ţipăt pentru ceilalţi"

    Vreau să spun că după ce ţi-am citit poezia am încercat să te desenez, iar ţipătul îţi picură din fiecare celulă...poate chiar mai mult de atât... Uneori şi când suntem singuri în noi putem lăsa loc unei raze, unui zâmbet...tu de ce nu laşi?

    RăspundețiȘtergere
  3. : nuclearrr, multumesc de citire
    crenguta, tristetea este vitala. fara tristete am fi ingeri, zei. acum trebuie sa stii ce sa faci cu ea, devii patetic sau din contra. poezia asta nu este trista, este doar o supozitie, cum ti-am spus
    sandrina, in mine este loc pentru tot soarele. de aceea eu ii spun soarelui sorin, si este prietenul meu. :) sunt curios, chiar m-ai desenat :D

    RăspundețiȘtergere
  4. hmm...sorin e cel care se transformă în lună? :P...ştiu că aşa îi spui tu prietenului tău :).

    "am o inimă perpetuă" este o poezie care mi-a plăcut în mod deosebit.

    de ce eşti curios? tu te-ai descris, eu doar am încercat conturul :D. l-am făcut cu delicateţe...pentru că ai avut tu grijă să-l rupi, să-l faci să plângă şi să ţipe...aşa în felul "alexander" :).

    RăspundețiȘtergere
  5. : m-ai facut curios:D
    te-as provoca sa faci un desen inspirat de una din poezii (desenul sa fie la libera alegere, dar sa nu includa poetul, stiu ca nu mai este libera alegere :D )
    ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  6. "(desenul sa fie la libera alegere, dar sa nu includa poetul, stiu ca nu mai este libera alegere :D )" - ce rău eşti şi mai spui că totul e relativ...:P.

    Alexander... cred că nu ai înţeles. Eu te-am desenat în mintea mea după cum tu singur te-ai conturat...:), iar sufletul mi-a şoptit ceea ce tu oricum ai "plâns" în versuri...

    Însă, dacă nu te deranjează un desen în versuri...fără pânză şi pensulă, am să-l încerc cu plăcere!

    cine m-a pus...

    RăspundețiȘtergere
  7. : off ce adormit sunt:))
    am inteles total aiurea. :D (nu de alta dar chiar caut un grafician(a) pentru urmatorul volum :D

    nu nu, nu vreau poezie :)

    RăspundețiȘtergere
  8. :))) ca să vezi :P!
    schiţa o am în minte oricum. am încercat să o şi desenez. nu reuşesc :(...e mult prea complexă, dar...am să încerc un colaj ca să îţi faci idee despre ceea ce am văzut eu în poezia ta.

    poate...te va ajuta.
    fratele meu e priceput. a vrut să mă ajute el, dar...nici măcar el nu a reuşit. plus că ideea lui era cu totul alta. surprinzătoare aş spune...

    mie însă...îmi place această poezie de mor :). e...tu !

    Alexander...şi eu vreau v]olumul să ştii :). Şi nu doar aşa ci...vreau şi dedicaţia scrisă de mânuţa ta :P.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sandrina, stai la coada. :)) Si eu astept de ceva vreme. Probabil ca lui Stefan ii place sa se faca asteptat. ;;)

    RăspundețiȘtergere
  10. : incep sa ma simt stanjenit;)
    cum spuneam si lu' crenguta eu nu vand cartile. si din cate stiu, nu prea sunt in librariile din Bucuresti. decat in Iasi si imprejurimi. dar se poate face comanda online:

    editura.princeps@yahoo.ro
    sau
    danielcorbu@yahoo.com

    despre semnatura nu se pune problema, ne intalnim si dau cu subsemnatul.

    sandrina, deci exista pana la urma un desen ...?:D

    RăspundețiȘtergere
  11. Alexander...mă uimeşti! Tu stânjenit? :D

    Glumesc...bineânţeles că eşti, pentru că eşti un om deosebit şi un cavaler desăvârşit (nu te roşi...mi-s dintr-o bucată...).

    Eu nu am zis să mi-o vinzi tu. Eu vreau doar un autograf în momentul în care apare. Mi-o trimiţi, iar eu trimit banii la editor sau librărie... sau mă rog, văd eu la mometul respectiv.

    Acu aflu şi eu că stai în Iaşi...când eu mi-s în Oradea...:(((. Am plecat din Focşani Alexander...poate de aia mi-e atât de frig în ultima vreme şi receptez totul mai negru decât poate este...

    Şi da...există un fel de desen :P. Curiosule!

    RăspundețiȘtergere
  12. elza, toti suntem singuri in noi, dar cati au curajul sa recunoasca. :)
    sandrina, offff nu! nu stau in Iasi :) mi-ar fi placut. este un oras deosebit. in Iasi a fost concursul in urma caruia a aparut volumul. :)
    si repet, ori dai o fuga prin Iasi, ori prin comanda la acea adresa :)

    cat despre desen: pei cine nu ar deveni curios :)

    RăspundețiȘtergere
  13. :))) na...sunt şi eu adormită în mine! Promit să intru la profil..poate aflu de unde eşti şi nu mai fac speculaţii :)))!

    Nu mă băga în seamă - sunt o aeriană sau văzduhistă cum zicea o prietenă...:D.

    Când îl termin ţi-l trimit...desenul.

    RăspundețiȘtergere
  14. vazduhista zicea o prietena?:) hmm cunosc termenul ;) posibil sa cunosc si prietena :D

    RăspundețiȘtergere
  15. chiar am o poezie intitulata vazduhistii :))

    RăspundețiȘtergere
  16. :P posibil să o cunoşti. Defapt mai mult ca şi sigur că o cunoşti. M-ar mira să fi ocolit acel loc pe internet...

    hmmm...ai o astfel de poezie şi mie mi-a scăpat?????

    piticu...eu cred că orice fumează, la tine are alt efect :D.

    RăspundețiȘtergere
  17. am o combinatie personala de tigari. niste iarba mai in spic, rosie daca o tii sub limba, verde daca o uiti. o fumez deseori asteptand acceleratul spre draganesti.
    sandrina, nu de pe net am auzit de vazduhisti :) cat de frecventat locuri pe net, in afara de siteurile de poezie si blogul asta, pe care nu fac decat sa pun ce scriu, nu prea mai umblu. bine mai sunt siteurile under de unde imi procur iarba :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Te-am prins!!!
    Mi se părea mie că te-ai pitit după firul ăla roşu de iarbă, dar na...mi-am zis că erai o părere :)))!

    :))) şi tu eşti insomniac? poate fumăm aceeiaşi iarbă! la mine e verde mereu! :)) bătrâneţile!

    RăspundețiȘtergere
  19. insomniac pana ma bag in pat. atunci adorm bustean. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. să nu te mai plângi de lipsă de comentarii!tre să dai o şampanie că am spart gheaţa! cred că am spart-o şi sub mine, dar na...,apa nu e atât de rece încât să mă trezesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. da, e un eveniment pentru mine sa fie zarva pe blogul meu. :)
    dau si sampanei daca o fi cazul :D

    RăspundețiȘtergere
  22. Da? O să o desfacem când mă întâlnesc cu Crengu! :)

    Pentru mine ar fi un moment special şi fericit să vă întâlnesc, deoarece vă simt pe amândoi ca pe nişte prieteni frumoşi şi dragi :), iar Crengu...mi-e dragă, dragă!

    RăspundețiȘtergere
  23. Pai, sa curga sampaniaaaaaa! :D Va mutati voi de colo-colo cu comentariile, dar va prind din urma... iar la ce urmeaza, maine dimineata.

    Sufletelul meu de luna a cam obosit. Noapte buna, insomniaci simpatici! :*

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!