marți, 16 decembrie 2008

să numărăm

1.
imaginează-ţi cerul gurii ca fiind
cupola unei catedrale
şi o să vezi în sărut că limbile
se transformă în doi porumbei ce se ascut
prin răcoarea luminii filtrată de vitralii

2.
eu cred că lumea e plată şi diversă
arată ca o oală de ciorbă plină ochi gata să dea in clocot
pe suprafaţă se plimbă o linişte
de parcă ar fi un cauciuc zvărlit pe uliţă de copii

eu cred că orele se duc ca nişte baloane
pe unele le urmărim până ne spargem pielea de ceva ascuţit

3.
ştii
câteodată îmi este frică dau din mâini energic vrând să dispară tot
ai zice că sunt în pădure şi dau păienjenii la o parte de pe faţă
am ochii ca două timbre pe un plic ce nu a fost pus la poştă

4.
unui cerşetor i-a căzut în mâna întinsă
soarele sub forma unui bănuţ de aur
un alt cerşetor a văzut tot
şi
i-a luat gâtul ca să îl pună alături de celălalte gâturi
la colecţie

5.
spaima este doar o margarină
adevăratul unt în dragoste este frica
frica de a nu fi în stare să aprinzi un foc
decât folosind o lupă

6.
în stomac este largul
acolo sunt cele mai mari furtuni care te bat peste inimă
ca un ciocan

7.
întrebare
îţi simţi
sângele în corp cum se dă într-un Montagne Rouse?

răspuns
da
dragostea stă şi într-o dulceaţă de căpşuni dacă vrei

8.
...
strofa asta a zburat spre lună
pe un avion de hârtie



9.
din când în când
mă arunc în pat ca un ban într-o fântână
mă ascund printre cutele cearceafului de întuneric
podeaua mi se transformă într-o câmpie de urzici

atunci
păşesc de parcă mi-aş dori să zbor

5 buşeli:

  1. da....sa numaram...doar ca stii ce am realizat eu acum...uneori ne irosim prezentul numarand trecutul sau viitorul, fara sa mai simtim esenta reala a prezentului. Dincolo de versuri, de metafore si de sublima analogie dintre simbolul sarutului si regasirea lui Dumnezeu, incerc sa desprind esenta, pentru ca, da, in afara de "scriitura" versurile au si esenta...un soi de filosofie a sinelui printre altii, in versuri. Eu stiu ca introspectia e tot o forma de Re-Gasire, dar parca uneori scapam din vedere echilibrul dintre eu si ceilalti....sau poate nu...eu inca numar raspunsurile pentru a calcula probabilitatea lor:D

    RăspundețiȘtergere
  2. dan, multumesc de trecere
    rana, cand vine vb de interpretarea filosofica desigur, ai intaietate. stii, arta a fost numita de multi o refulare a psihicului. de aceea si tu incerci sa vezi codul din spatele cuvintelor. si reusesti.
    echilibru dintre eu si ceilalti incepe de la echilibru interior. nu se exclud, chiar merg reciproc zic eu:)

    RăspundețiȘtergere
  3. 1 e numarul singuratatii. 2 inseamna o singuratate la plural. 3 median intre noi. 4 sunt picioarele mesei pe care sta stinghera o cheie.5 e numarul de politisti care schimba un bec. 6 luni pana la ziua ta. 7 zile in care imi numar tacerile.8 semn benefic pentru castig.9 saptamani fara jumatate. 10 pictori se tot mira...........

    RăspundețiȘtergere
  4. Intradevar echilibrul interior si cel dintre eu si ceilalti, nu se exclud, ci merg mana in mana pe un drum cu multe obstacole, pe un drum in care uneori ne simtim bine alteori poate nu...insa cu toate astea mergem mai departe spre cautarea perfectiunii...
    Frumos scris... ;))

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!