marți, 17 februarie 2015

America de Franz Kafka

America de Frany Kafka

Editura Litera
Data aparitiei: 28.01.2015

  • Tip coperta: Broșată
  • traducători POP SIMION şi ERIKA VOICULESCU
  • Format: 107 x 177
  • Nr. pagini: 304
  • ISBN: 978-606-741-319-9

CÂȘTIGĂTOAREA CONCURSULUI ESTE



AMALIA
Felicitări!
o rog să mă contacteze pentru a intra în posesia premiului..

Le mulțumesc celor două participante pentru timpul acordat citirii acestei prezentări. Mi-ar fi plăcut să fie mai mulți participanți, dar deh!, este vorba de o carte. Și pentru a răsplăti și pe cealaltă concurentă, o anunț pe această cale că îi voi oferi unltimul meu volum de poezii (desigur dacă vrea).



America, romanul cunoscut drept Omul dispărut, a evoluat din povestirea Fochistul, publicată în 1919. Autorul a dat titluri numai la primele şase capitole (denumirea romanului îi aparţine lui Max Brod). Textul este inspirat de experienţa rudelor scriitorului emigrate în Ameica (Kafka însuşi nu a călătorit niciodată acolo) şi, în ciuda tonului mai realist şi cu  mai mult umor decât în alte scrieri ale sale, păstrează tema tipic kafkiană a unui sistem intangibil şi opresiv căruia protagonistul ajunge să i se supună din proprie iniţiativă. (descriere făcută de editura Litera)

Editura Litera te invită la un nou concurs. Acest roman, apărut în colecţia Clasici Moderni, poate fi al tău. Ce trebuie să faci:
1. să dai laike (sau share) acestui articol pe una dintre reţelele de socializare;
2.  să laşi un comentariu la acest articol (pe blog) în care să motivezi de ce îţi doreşti această carte.

Voi alege personal câştigătorul sau câştigătoarea.

Perioada de desfăşurare

17-02-2015   -  22-02-2015


Mult SUCCES!

6 buşeli:

  1. Ador literatura clasica. In conceptia mea, operele clasice sunt cele care se situeaza cel mai aproape de perfectiunea literara si valoarea lor nu se pierde de-a lungul veacurilor. Asa ca, o lectura din Kafka ar fi binevenita intr-o epoca in care vampirii, trolii, sucubii si alte entitati ciudate au invadat spatiul literar. Am mai citit "Procesul" si "Castelul" si pot spune ca acest autor a reprezentat pentru mine o provocare placuta. Nu se citeste dintr-o suflare, mi-a pus mintea la contributie, unele pasaje a trebuit sa le recitesc ca sa nu pierd firul epic... Dar tocmai acest lucru m-a captivat si m-a atras ca un magnet. M-a fascinat absurdul sistemului administrativ care strabate opera kafkiana si vad, din descriere, ca acest stil consacrat se pastreaza si in "America"... Asadar, vreau aceasta carte din dorinta de a-mi pune creierul la munca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kafka nu doar ca nu se citeste dintr-o suflare, se si traduce foarte greu. Multi traducatori au avut de suferit (depresii) in urma traduceri lui. La noi G. Naum povesteste intr-un interviu greutatile prin care a trecut cand a tradus Procesul.

      Ștergere
  2. Îmi doresc să cunosc America prin ochii altcuiva care nu a văzut-o. :) Am citit impresii de călătorie despre această țară-continent, am văzut filme artistice și documentare, am ascultat parerea prietenilor care au calatorit acolo si a nepotilor stabiliti acolo. Un loc al contrastelor, al "tuturor" posibilitãtilor. Ei bine, sunt curioasa ce crede fratele meu european Franz Kafka.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. America a atras imaginatia oamenilor, nu doar vietile. Multumesc pt participare.

      Ștergere
  3. Am lasat datele pe adresa elefantulaerului@yahoo.com. E ok?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna! Am intrat cu succes in posesia cartii... Abia astept s-o citesc. Va multumesc mult, dumneavoastra si Editurii Litera!

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!