vineri, 23 ianuarie 2009

ceva magnetic să ţină de foame

cu gleznele leoarcă nu poţi face mai mult de
două trei genuflexiuni
se pot rupe grinzile şi totul se poate surpa
în subsol
peste oamenii ce s-au ascuns acolo în urma alarmei aeriene
cu inima bătându-le în rafale
şi cu păsările ce le ies dintre coapse
fără ca ei să îşi dea seama sau să observe

păsări care sunt mâncate
de zidurile din cărămidă
în liniştea ce s-a aşternut ca un cearceaf peste lume
deşi
nimeni nu are degetul arătător la buze

luna
de mărimea şi culoarea
unei plăci de pick-up e burduşită
de toate inimile ce au fost aruncate spre ea
cu praştia cu catapulta
sau pe un avion de hârtie
şi între stele
se vede aerul larg ca o frânghie de rufe
cum se apropie de capetele noastre

să îţi spun ceva
fricile sunt nişte petale
şi poezia asta doar o glugă
ce mă apără
de Dumnezeu când vorbeşte cu precipitaţii

când eram mic
mi-a zis cineva că paiele de pe câmp
acelea subţiri şi galbene sunt razele soarelui
căzute pe pământ
nu am fost dezamăgit să aflu mai târziu
că nu e aşa doar că m-am gândit
ce ar fi dacă le-aş pune eu la loc cumva

ştii
oamenii aceia
care stau în subsoluri aşteptând terminarea
atacului aerian
au început să se viseze bombe

0 buşeli:

Trimiteți un comentariu

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!