vineri, 21 martie 2014

Horațiu Mălăele și roata din copilărie


lista completă a autorilor din rubrica poemul săptămânii > aici

Horațiu-Valentin Mălăele
(n. 1 august 1952, Târgu-Jiu) este un actor, regizor, caricaturist și scriitor român. A absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” în 1975, clasa profesor Octavian Cotescu.

Rândurile de mai jos au fost spuse de actor într-o discuție particulară cu Nichita Danilov. Cuvinte care au fost puse de către poet în articolul intitulat Mălăele, omul orchestră și publicat în numărul 11 din România literară / 2014. Eu le consider ca făcând corpul unui poem. Nu știu, o fi un poem al lui N.D. pe care i l-a replicat actorul, șugubăț cum îl știm?

 ***
am fost cu copiii în parcul Ioanid, să înălțăm un vis. era împachetat îngrijit, într-o cutie destul de mare,
îmbrăcată într-o hârtie albastră, lucioasă, pe care fuseseră imprimate câteva stele galben-pai, de un presupus prost gust. pe laterala din stânga sus se afla ștampila fabricii de vise, iar la subsol, destul de mare, cineva scrisese grăbit adresa și numele meu. deși nerăbdător cum sunt din fire, am desfăcut-o cu prudență, să nu provoc vreo stricăciune. înăuntru am dat peste un coșmar. semăna cu o roată de camion, urât colorată, ce degaja un miros greu, de crematoriu. primul gând a fost să fac o reclamație. m-am răzgândit. râzând, copiii începuseră deja să-l dea de-a dura.

0 buşeli:

Trimiteți un comentariu

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!