miercuri, 7 august 2013

Gellu Naum - mă gândesc să visez că e vis



alți poeți români postați pe acest blog aici


să punem capul pe o scândură


să punem capul pe o scândură şi să ne
nici nu ştiţi fiinţelor nici nu ştiţi
ce frumoase erau vrăbiuţele astea
aţi fi miorlăit ca motanul pe lângă la etc
şi acum uite:
călătoria lui Montaigne Maria Bărbosu
triumfala trecere pe sală printre damblagii
şi oasele îmi trosnesc lângă tine (mă întind)

poezie inedită, nepublicată în nici un volum. a apărut în numărul 3-2013 al rev. ATHANOR

cuore

în fiecare noapte la o anumită oră
o fată-hienă vine tiptil la mine în rochia ei de elevă
aşteaptă să adorm i s-a albăstrit gura de foame
eu mă urc repede în pod trag scara
,,vino jos îţi dau ceva bun” îmi strigă
,,nu pot să vin îmi e frică de tine’’ îi răspund
,,nu-ţi fie frică te iubesc îţi dau ceva bun’’
şi îmi zâmbeşte cu dinţii ei italieneşti
eu mă gândesc să rămân în pod şi să dorm acolo
să visez că am o grenadă la mine
ea strigă şi moare eu mă trezesc cobor din pod
e ţeapănă ca o scândură o ciocănesc sună
mă gândesc să visez că e vis că e aceeaşi
că e mama mea rătăcită departe prin Argentina
mă gândesc să ne plimbăm amândoi braţ la braţ pe alei
să stau cu ea pe o bancă mă gândesc să adorm
mă gândesc să mă trezesc să nu întârzii la şcoală
îmi pun costumul mă urc în pod
am o profesoară cu dinţi italieneşti îmi strigă
,,vino jos îţi dau note bune şi foarte bune’’ (de nouă şi zece)
fata-hienă e lângă ea agită un clopoţel sună de intrare
,,punctual ca totdeauna’’ îmi spune profesoara
îmi dă o notă bună şi foarte bună
îmi zâmbesc amândouă cu dinţii italieneşti
li s-au albăstrit gurile de foame
eu arunc grenada înţepenesc amândouă
mă gândesc să cobor din pod să dorm cu ele pe o alee
undeva departe lângă mama mea rătăcită

din vol. Malul albastru ciclul Cuţitul cununat ed. Cartea românească 1990

înserarea

o fată se uită cum dorm îmi pun o ceaţă pe ochi
se distrează şi ea cum poate
până cînd vine înserarea îi dă bomboane cubaneze
(de mentă)
atunci ea începe să zbuare se depărtează
puiko îi strig fiindcă dracu mai ştie cum ne cheamă
pe toţi cum ne cheamă pe fiecare
de ce mă laşi singur departe
pe câmp şi pe deal cu ceaţa pe ochi
lângă fântâna asta nici nu ne sărutăm măcar

dar ea se uită la mine şi zice he he he
ăsta doarme de tot pe cîmp şi pe deal
dar nu-i nimic vine un timp când fiecare face aşa
încolăcit în înserarea lui cum se zice

din vol. Malul albastru ciclul Schimbarea lucrurilor ed. Cartea românească 1990

o palidă doamnă o pasageră

o palidă pasageră o doamnă venea să mă vadă
eu culegeam bolovani nu mai ştiu pentru ce
şopteam un număr - fecioară necunoscut încă de nimeni
noaptea dormeam în barcă spărgeam lemne spălam borcane
mă uitam la ceas acum ea e în gara cutare
fie ce-o fi mă întorceam acasă deschideam în fine
ferestrele
luna se risipea prin pod peste oasele mele
cârâiam despre o mare iubire se auzea până departe
fie ce-o fi mă uitam în oglinjoara de buzunar
se vedea altul
cred că era Winetu cu faţa putrezită plină de sare
mă uitam la ceas acum ea e în gata cutare mă duceam la pădure
acolo mă răsplăteam cu frunze uscate îmi acopeream oasele
fie ce-o fi
hai doamnă (oftam) pune pe masă ceva potabil
o băutură de mentă
pentru un mire copil mort de mult
şi unde mai sunt şi ce am devenit de atunci

din vol. Malul albastru ciclul Schimbarea lucrurilor ed. Cartea românească 1990

0 buşeli:

Trimiteți un comentariu

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!