sâmbătă, 30 iunie 2012

eu vreau să vorbesc cu șoferul


eu îl caut pe şofer este o chestiune de onoare
şi tatăl meu l-a căutat şi bunicul tatălui meu
vreau să vorbesc cu el cineva mi-a spus că
l-a văzut printre ruinele astea proaspete
în bascula lui fierbinte plină cu munţi de moloz
vreau să îi dau jos basca să intru prin ţeastă  ca într-un submarin
copiii mei nu or să-l mai caute nu o să mai rătăcească
printre dărâmături mirosind soarele ars
îl caut pe şofer să îi vorbesc pe limba lui de păsăroi
cu cioc de fier şi aripi ruginite să îmi audă vocea dintr-o fântână
ştiu ştiu inima lui ca un ghemotoc de hârtie
nu se va clinti chiar de-ar veni uragane
dar eu îl caut pe şofer pot chiar să stau alături tăcut ca un mort mare
să colindăm oraşele lumii cu instrumentele muzicale băgate sub scaune
îl caut pe şofer de ani buni printre
furnicile astea de beton printre copacii plini cu ouă
printre barurile astea care mătură pe sub pământ
printre dormitoarele îndrăgostiţilor aflate în larg îl caut
cu dinţii pătrunşi unii în alţii să îi scuip parbrizul ăla
mare cât cerul cu care se laudă să îi aud ochii clipind
căci sigur va sta cu spatele când îl voi găsi
îl caut pe şofer vă rog semnaţi actele ridicaţi bariera
lasaţi-mă să trec

1 buşeli:

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!