marți, 3 aprilie 2012

poezie pentru trezit la întunericul din fiecare dimineață

pământul este o poezie în vers alb
Leonor Fini
mii de ochi își caută la suprafață punctul de sudură

de când m-am îndrăgostit
un ins vorbește cu agentul de pariuri
la unicul telefon public din oraș
scoate monedă după monedă de sub unghii
vorbește fără oprire

dimineața până să mă trezesc
își face freza în creierul meu își face cafeaua în creierul meu
îi plac filmele mute din creierul meu

odată
mi-a făcut semn să mă uit în mijlocul străzii
la un șobolan
în burta căruia se vedea o familie așezată la o masă
pe mobila veche luna își așezase tentaculele slinoase
în jur uși deschise spre o apă bolnavă

dacă mă întrebați vă pot spune că el va sta în stradă încă mult timp
prin sufletul de copil va fi mereu un pariu
sunt nopți când vorbele lui biciuiesc întunericul
versuri pe care le uit de cum deschid ochii
și mi-aș dori să le scriu dragei
cam așa

câte tristeți ascunde floarea soarelui
câte ape nu ne amenință în locul păsărilor de pradă
câte mii de trosnituri nu se adăpostesc într-o mobilă

trăim pe o câmpie unde a crescut brusc o pădure
iubito nu mai este anotimpul răstignirilor
chiar dacă suntem mușcați de cuie

animalele de pradă au urlete în loc de ochi și dinți vii
 
să ne încrustăm ușa adânc în os cu briceagul sărutului

să cânte măduva poeziile noastre de dragoste
în orașul unde uzinele patrupede urlă la stele

trebuie să fie o fantă în călcâiele noastre
prin care să fugim descreierați cu sângele despletit prin aer

7 buşeli:

  1. câte mii de trosnituri nu se adăpostesc într-o mobilă

    RăspundețiȘtergere
  2. :) nu stau sa le numar, dar sigur sunt mii:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era un citat, nu o intrebare. se stie bine ca sunt mii de trosnituri intr-o mobila :)))

      Ștergere
    2. am inteles ca era un citat. :)

      Ștergere
  3. eternaeva
    eu n-am prea inteles... poezia asta :(
    doar daca se vrea un delir, transmiterea unei stari de confuzia si panica, atunci da,
    este o poezie reusita :)

    RăspundețiȘtergere
  4. eh, nu prea am pretentia sa fiu inteles de toti, de toate. oricum, am impresia ca nu a citit eternaeva, ci eternablonda.

    RăspundețiȘtergere
  5. "să cânte măduva poeziile noastre de dragoste"
    in aerul rece
    inima acestor cuvinte
    roade in toate directiile
    admirandu-si absenta unghiile

    RăspundețiȘtergere

Zi ceva de-a busilea sau din picioare

de-a bușilea prin aer!